۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

چند نكته در مورد روغن موتور

۱- روغن‌هاي موتور با سطح كارآيي پايين‌تر به هيچ وجه نبايد براي موتورهاي با تكنولوژي بالاتر استفاده گردد.
2 - در مورد استفاده از روغن‌هاي با سطح كيفي بالاتر براي موتورهاي قديمي‌تر نيز بايستي جانب احتياط را نگهداشت و در صورت لزوم تفاوت سطوح از يك درجه بيشتر نباشد.
3 - اختلاط دو نوع روغن موتور غيرهمنام و يا با دو سطح كيفي متفاوت داراي اثرات نامشخصي بوده و به هيچ وجه توصيه نمي‌گردد. دليل اين موضوع تاثير متقابل مواد افزودني بعضا متفاوت موجود در روغن‌ها بر روي يكديگر و ايراد صدمات شديد به موتور مي‌باشد.
4 - با توجه به عوامل گوناگون از قبيل كيفيت سوخت، شرايط آب و هوايي، ترافيك، نوع رانندگي و بسياري موارد ديگر كيلومتر كاركرد ذكر شده براي روغن موتور عموما قابل حصول نبوده و تعويض روغن قبل از رسيدن به حداكثر زمان كاركرد، توصيه مي‌گردد.
5 - هنگام تعويض روغن، بهتر است فيلتر روغن نير عوض شود.
6 - تعويض روغن با استفاده از دستگاه‌هاي مكش كه از بالاي موتور، روغن را تخليه مي‌نمايند چندان مفيد نمي باشد. به دليل تجمع رسوبات و آلودگي‌ها در كف كارتر روغن،‌تخليه از انتهاي كارتر موجب خروج بيشتر لجن و ساير آلاينده‌ها خواهد شد.
7 - متوسط زمان تعويض روغن در كشورهاي پيشرفته صنعتي 13000كيلومتر و براي كشور ما، ايران اين رقم حدود 3000كيلومتر مي‌باشد.
8 - استفاده از ظروف پلاستيكي نسبت به فلزي، مقرون به صرفه‌تر بوده و آلودگي كمتري داشته و ميزان هدر رفتن روغن پايين‌تر خواهد بود.
9 - روغن موتور در هر صورت موجب آسيب به پوست گرديده و از تماس طولاني مدت با آن بايستي جدا اجتناب گردد.
10 - در انتخاب روغن موتور، همواره بايد به خاطر داشت كه: «مناسب‌ترين، نه الزاما گرانترين»

تبلیغات

خرید آنلاین از اینترنت

راهنمای کامل پرداخت اینترنتی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر